Słowa kluczowe - z czym to się je?Słowa kluczowe to słowa i wyrażenia używane do opisania treści witryny. Są one również znane jako tagi lub metadane. Słowa kluczowe wybrane dla Twojej witryny pomogą wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, o czym jest Twoja witryna i wyświetlać ją w wynikach wyszukiwania. Dzięki nim pozycjonowanie Twojej strony jest łatwiejsze - wystarczy dobrać odpowiednie do Twojej działalności! Słowa kluczowe mogą być dowolnymi słowami lub wyrażeniami opisującymi zawartość Twojej strony, takimi jak „przepisy”, „pomysły na obiad”, „zdrowe przepisy”, „pomysły na szybki obiad”.

Jak tworzyć słowa kluczowe i znaczniki?

Być może słyszałeś, że swoje wpisy na blogu powinieneś zaczynać od przyciągającego uwagę leada. Okazuje się, że każdy wpis na blogu powinieneś również zaczynać od przyciągających uwagę słów kluczowych i tagów. Dobrym sposobem na to jest stworzenie listy wszystkich głównych punktów Twojego wpisu, a następnie próba znalezienia podobieństw między nimi:

  • Załóżmy, że piszesz wpis na temat korzyści płynących z jedzenia bananów. Pierwszy główny punkt może brzmieć: "Banany mają dużo potasu". Drugi główny punkt może brzmieć: "jedzenie bananów może zmniejszyć skurcze i zwiększyć wydajność sportową".

  • Następnie możesz spróbować znaleźć podobieństwa między tymi dwoma punktami, zadając sobie kilka pytań: Co jeszcze jest bogate w potas? Co jeszcze może zmniejszyć skurcze i zwiększyć wydolność sportową? Co jeszcze jest powszechnie spożywane z bananami? Co jeszcze występuje w kiściach, tak jak banany?

Ważne jest, aby słowa kluczowe nie były zbyt szerokie. Twoje słowa kluczowe powinny być precyzyjne, ale nie zbyt precyzyjne. Zbyt ogólnikowe słowa kluczowe będą oznaczać mniejszy ruch na Twoim blogu i słabsze pozycjonowanie, a zbyt szczegółowe będą oznaczać, że mniej osób znajdzie Twoje treści. Postaraj się więc znaleźć złoty środek.

Nie umieszczaj nazw marek lub produktów

Może się wydawać, że umieszczanie nazw marek lub produktów w słowach kluczowych to dobry pomysł, ale uwierz mi, że tak nie jest. Choć może się to wydawać dobrym pomysłem, Google wcale tego nie lubi. W rzeczywistości może Ci to bardzo zaszkodzić. Chcesz, aby ludzie znajdowali Twoje treści, ale nie chcesz, aby znajdowali je tylko dlatego, że szukają konkretnej marki lub nazwy produktu. Chcesz, aby znaleźli je, ponieważ są zainteresowani tym, co masz im do powiedzenia. To nie są rzeczy, które chcesz zawrzeć w swoich słowach kluczowych lub tagach. Chcesz używać słów kluczowych i tagów, których ludzie szukają i które przyniosą ruch do Twojej witryny.