5 powodów, dla których kobiecy punkt widzenia jest ważny w reklamieOstatnie skandale reklamowe #WomenNotObjects i #WENDY nie pozostawiły wątpliwości, że głosy kobiet muszą być słyszalne w świecie reklamy. Wpływ tych dwóch wydarzeń wywołał wiele dyskusji na temat reprezentacji kobiet w społeczeństwie i ich przedstawiania w reklamie w szczególności. Jest jasne, że więcej musi być zrobione przez reklamodawców, marketerów i branży reklamowej jako całości. Więc co dokładnie można zrobić, aby poprawić rzeczy? Czytaj dalej pięć powodów, dla których kobiecy punkt widzenia jest ważny w reklamie.

Równość płci jest kwestią praw człowieka

Fakt, że kobiety podejmują większość decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych sugeruje, że mają one wyraźnie znaczącą rolę do odegrania w świecie komercyjnym. Jednak kiedy zwracamy się ku najwyższemu kierownictwu głównych organizacji handlowych, stwierdzamy znacznie niższą reprezentację kobiet. Szacuje się, że kobiety stanowią jedynie 3% członków zarządu w firmach z listy S&P 500. To wyraźnie pokazuje, że brakuje reprezentacji kobiet na poziomie decyzyjnym.

  • Dlatego ważne jest, aby reklamodawcy i marketerzy podjęli wysiłek wprowadzenia większej liczby kobiet na najwyższe stanowiska w swoich organizacjach.
  • Pomoże to rozwiązać problem reprezentacji i sprawi, że organizacje będą bardziej świadome potrzeb i pragnień kobiet konsumentów.

Jeśli chodzi o decyzje zakupowe, kobiety są głównymi decydentami w wielu gospodarstwach domowych.To czyni je niezwykle ważną grupą konsumentów dla reklamodawców. Jeśli reklamodawca jest w stanie zrozumieć potrzeby i pragnienia tej grupy, ich produkty i usługi mogą być sprzedawane bardziej efektywnie. Jako takie, ważne jest, że kobiety czują, że ich potrzeby i pragnienia są właściwie reprezentowane w reklamie.

Zróżnicowana siła robocza przynosi korzyści branży reklamowej

Niedostateczna reprezentacja kobiet na najwyższych stanowiskach kierowniczych jest często przypisywana "brakowi kandydatek". Jednak w przypadku branży reklamowej ten argument nie jest do końca zasadny. Reklamodawcy i marketerzy częściej po prostu nie szukają kandydatek. W rzeczywistości badania pokazują, że jeśli chodzi o wybór rzeczników do reklam, reklamodawcy znacznie częściej wybierają modeli płci męskiej niż żeńskiej. To wyraźnie pokazuje, że równość płci nie jest priorytetem dla branży. Fakt, że kobiety stanowią połowę społeczeństwa, a mimo to są ledwo reprezentowane na najwyższych stanowiskach w reklamie oznacza, że marketerzy nie wywiązują się ze swoich zobowiązań w zakresie praw człowieka. Jest oczywiste, że reklamodawcy muszą pracować ciężej, aby zapewnić, że kobiece głosy są słyszalne na poziomie decyzyjnym. Pomoże im to właściwie zaadresować potrzeby i pragnienia kobiet-konsumentów i sprawi, że ich organizacje będą bardziej atrakcyjne dla utalentowanych kobiet.